woensdag 11 november 2009

Omgaan met de media

De komende blogs besteed ik aandacht aan het omgaan met de pers. Tegenwoordig is het heel normaal dat bij het kleinste nieuwsfeit de pers er als de kippen bij is. Je stapt uit je kantoor en er staat een journalist met camera en microfoon voor je. Hoe reageer je dan? Waarom zou je überhaupt een interview geven? En als je het doet, wat zeg je dan? Hoe bereid je je voor op een gepland interview? Hoe gaat het in z'n werk in de studio? Wat zijn de addertjes onder het gras?

Waarom zou je een überhaupt interview geven? Met een goed interview zorg je voor een positieve beeldvorming, je krijgt een kans om het publiek voor de lichten en je versterkt de identiteit van jezelf of van je bedrijf. Eigenlijk is het gratis reclame (in dure zendtijd).

Wanneer geef je geen interview. Geef alleen een interview wanneer jij de aangewezen persoon bent om het te doen en nog belangrijker, voldoende tijd hebt om je voor te bereiden. De avond van te voren wat dingen op papier zetten, dat werkt niet. In de volgende blog lees je hoe een optimale voorbereiding eruit ziet.

Geen opmerkingen: